Connect with us

Biznes

Rynek dostaw i zmieniające się trendy. Dlaczego oczekiwania klientów rosną tak szybko?

Oczekiwania klientów rosną z każdym dniem i niestety, tempo zmian przerasta niektórych dostawców. Internauta jest z reguły bardzo wymagającym konsumentem. Wszystko chce mieć od ręki i w promocyjnej cenie. Przyzwyczajony do szybkich informacji oczekuje szybkiej, wręcz natychmiastowej obsługi. Konsumuje treści masowo, szybko, w drodze do pracy, dlatego zamówiony rano towar, chce mieć dostarczony po południu. Czy Same Delivery Day to opcja oczekiwana przez wszystkich?

Aby sprostać tak rosnącym wymogom, branża e-commerce inwestuje w automatyzacje sektora logistycznego. Sprawdzona firma kurierska odgrywa kluczową rolę w strategii e-sklepu. Dziś znajdujemy się w momencie, w którym polityka darmowych zwrotów niezwykle napędza rynek i zmienia prognozy na przyszłość. Główne marki z sektora odzieżowego właśnie na tym budują swoją przewagę konkurencyjną. Spróbujmy się zastanowić, czego tak naprawdę chcą klienci: taniej czy szybkiej dostawy?

Jak dostarczasz, tak Cię piszą

Ogólna ocena dostawy rzutuje na całą ocenę platformy, z której klient zamówił towar. Dla każdego e-sklepu firma kurierska jest naturalnym partnerem biznesowym, bo to od poziomu ich usługi zależy końcowa cena sklepu. Klient nie zdecyduje się na zakupy, jeśli przy poprzednim zamówieniu długo czekał na przesyłkę, czy został zmuszony do poniesienia wysokich kosztów dostawy. Warto pamiętać, że konsument traktuje doświadczenie zakupowe globalnie. Jeśli na każdym etapie będzie ono dla niego bezkonfliktowe i satysfakcjonujące, możemy liczyć na lojalność takiego klienta. Lojalny klient to coś do czego dąży każda branża. Odporny na działania konkurencji regularnie wraca, korzysta z gamy oferowanych usług i produktów, a także poleca daną markę znajomym.

Oferuj różne formy dostawy. To się opłaca.

Pojęcie „idealnej dostawy” dla każdego może oznaczać coś innego. Nie ma uniwersalnego rozwiązania. Ludzie mają różne preferencje… to oczywistość, która często umyka właścicielom sklepów. Każdy ma inne upodobania, ale każdy też lubi mieć wybór. Przesyłka za pobraniem, odbiór w paczkomacie, w galerii handlowej, na stacji paliw, dostawa pod wskazany adres – ile opcji, tyle chętnych.  Aż 79% z osób biorących udział w badaniu Gemius zadeklarowało, że jest skłonna do finalizacji zakupu online wtedy, gdy przesyłka zostanie dostarczona pod wskazany adres (Gemius dla e-Commerce Polska z 2016 r.) Każdy z nas wyróżnia się innym trybem życia, dlatego idealna forma dostawy, to taka która dostosuje się od rytmu dnia odbiorcy. Kupujący online zawsze dostosowuje formę do swojej lokalizacji, miejsca i czasu pracy. Choć propozycja Amazon i wizja dostarczania paczek do domu, w którym nikogo nie ma, wydają się mało realistyczną wizją, należy zakładać, że w tym kierunku właśnie zmierza forma logistycznej obsługi branży e-commerce. Dostawa docelowo ma być niezauważalna dla klienta, bezproblemowa i nieangażująca. Tocząca się obok rytmu jego dnia. Badania pokazują, że klient jest w stanie lawirować między sklepami w celu znalezienia najwygodniejszej dla siebie formy dostawy. Chcesz zaspokoić oczekiwania klienta? Pozwól mu zdecydować.

Przesyłka na „już”, to znaczy na kiedy?

Klient e-sklepu niecierpliwie wyczekuje kuriera i odlicza godziny do otrzymania przesyłki. Dlatego też opcja Same Day Delivery cieszy się rosnącą popularnością. Nie jest nowością, na rynku funkcjonuje już od kilku lat, oferowana głównie przez gigantów branży takich jak wspomniany Amazon. Na polskim rynku praktykowana między innymi przez serwis eobuwie.pl. Skala bardzo się zmieniła, jeszcze 3 lata temu jako szybką określano przesyłkę dostarczoną w przeciągu 3-4 dni. Dziś dostawa następnego dnia staje się standardem. Paczkomaty I możliwość 24-godzinneog odbioru z pewnością przyczyniły się do zmniejszenia dystansu czasowego.

Gotowi do biegu, start!

W kwestii dostaw pośpiech jest jak najbardziej wskazany. Śpieszą się wszyscy, osoby nadające paczki i kurierzy. Tylko po to by uniknąć zirytowania klienta, który nie otrzyma przesyłki w wyznaczonym terminie. Jeśli klient serfuje w sieci i dokonuje impulsywnych zakupów, np. pod wpływem atrakcyjnej promocji – będzie prawdziwie zadowolony z decyzji jedynie wtedy, gdy towar zostanie dostarczony szybko. Przestoje w płynności dostawy zdarzają się najczęściej w okresie wyprzedażowym bądź w okresach intensyfikacji sprzedaży. Zbliżający się grudzień będzie z pewnością testem dla branży kurierskiej.

Okres wyprzedaży

Statystyki przedstawione przez grupę InPost wskazują, że w listopadowy Black Friday ilość polecanych przesyłek nadanych przez sklepy internetowe wzrosła aż o 151%. Aby obsłużyć taki wolumen dodatkowe środki są konieczne. Prawdą jest, że w tym kulminacyjnym okresie tolerancja klientów delikatnie wzrasta. Konsumenci świadomi masowo spływających zamówień, liczą się z faktem wydłużonego czasu oczekiwania na przesyłkę. Co ciekawe, kliencka cierpliwość zupełnie niknie w kontekście Świąt Bożego Narodzenia. Tutaj przesyłka musi być dostarczona przed dniem Wigilii. Faktu, że zamówiony prezent nie dotrze pod choinkę, nie zrekompensuje nawet zwrot pieniędzy czy dodatkowe gratisy.

Przesyłki międzynarodowe

Tu, czas również ma kluczowe znaczenie. Badania PwC wskazują, że ilość wysyłanych zagranicę przesyłek sukcesywnie rośnie. Zaobserwowano 88% wzrost w ciągu ostatnich 4 lat. W prognozach na 2018 rok mówi się, że finalnie ilość adresowanych za granicę paczek może przekroczyć 440 mln. Rozwój cross-border eCommerce wymusza na dostawcach dostosowywanie systemów integrujących, by zapewnić możliwość śledzenia przesyłki każdemu odbiorcy, nawet temu znajdującemu się po drugiej stronie globu. Warto korzystać z brokerów świadczących szeroki zakras usług.

Cena na pierwszym miejscu

Polskie s-sklepy przyciągają międzynarodowych klientów głównie niskimi cenami, co zapewnia im dużą przewagę konkurencyjną. Ale na cenie wciąż skupiają się także lokalni odbiorcy. Badanie E-commerce w Polsce 2017 potwierdza, że większą przewagę mają te sklepy, które oferują taki sam asortyment co konkurencja, ale z niższymi kosztami przesyłki. Szczególnie znaczenie ma też kwestia kosztów za przesyłkę. Wedle analiz przeprowadzonych przez TNS-Polska stanowisko polskich konsumentów jest jasne. Oczekują oni taniej przesyłki, ale nie chcą za nią dodatkowo płacić. 90% z wszystkich ankietowanych wybrałoby wolniejszą, ale darmową przesyłkę. Dlatego też bardzo popularnym zabiegiem wśród przedstawicieli platform e-commerce jest oferowanie przesyłki gratis.

Darmowa przesyłka i zwrot

Dlaczego e-sklep powinien mieć darmową przesyłkę i zwrot? Bo to się po prostu opłaca! Przykładem na sukces wdrożenia takiej strategii jest np. Zalando. 100 dni darmowego zwrotu wyraźnie napędza sprzedaż serwisu. Politykę darmowych zwrotów od dawna preferuje także Decatlon, gdzie klient poza możliwości zwrotu w tradycyjnym sklepie, może odesłać zamówienie wykorzystując Paczkomat InPost, oczywiście na koszt sklepu. Rejestrując zwrot na stronie, klient otrzyma kod zwrotny ważny przez 48h. Darmowa dostawa może zdziałać cuda. Wedle badań 43% klientów jest w stanie dodać do koszyka dodatkowe produkty, po to by osiągnąć wymaganą kwotę zamówienia, która umożliwi skorzystanie z darmowej dostawy.

Darmowa dostawa to główny czynnik zachęcający do finalizacji zakupów dla 90% konsumentów.

Nikt nie lubi być zaskoczony wysokim kosztem dostawy w ostatnim kroku zamówienia. Wysoka cena drażni klientów, którzy często czują się oszukani i rezygnują z zakupu.

Za 61% porzuconych koszyków odpowiadają wysokie koszt dostawy.*

 

*badania Fullestop

Monitoring, najbardziej potrzebne z narzędzi

Klient chce znać aktualny status przesyłki na każdym etapie. Dostarczanie takich informacji klientom uspokaja ich. To bardzo prosty mechanizm, w którym sama świadomość położenia przesyłki, eliminuje moment nerwowego oczekiwania. Klienci wprost komunikują, że chcą być informowani za pośrednictwem wiadomości e-mail czy SMS.

Kierunek w którym podąża rynek dostaw jest jeden. To dążenie do końcowej satysfakcji klienta, oczekującego szybkiej przesyłki bez dodatkowych opłat, z jednoczesnym, pełnym systemem śledzenia paczek. Nowe technologia i automatyzacja procesów wspierają te dążenia, budując satysfakcję klientów, ale też ułatwiając codzienną pracę właścicielom platform e-commerce.

Magdalena Jagieła – Koordynator ds. Transportu i Spedycji w firmie Globkurier.pl. Project Manager w metodyce zwinnej agile. Doświadczony lider w efektywnym zarządzaniu zespołem. Koordynuje organizacyjny obszar współpracy z przewoźnikami. Z firmą Globkurier.pl związana jest od 6ciu lat.

czytaj dalej..
.  Kasy fiskalne Łask

Kliknij aby skomentować

Biznes

System parkingowy jako remedium na zatłoczone ulice

Art. sponsorowany

Wraz ze wzrostem poziomu wzbogacenia się społeczeństwa, wzrosła liczba samochodów jeżdżących po ulicach. To zjawisko jest najbardziej widoczne w dużych miastach, gdzie natężenie ruchu jest wysokie. O ile ze wzrostu poziomu życia społeczeństwa można się cieszyć, o tyle wzrost pojazdów poruszających się po miastach, nie jest czymś, co wzbudza radość.

Zatłoczone ulice, korki, brak miejsc parkingowych i masa zanieczyszczeń przedostających się do atmosfery. Przyjęta przez Polskę polityka Unii Europejskiej, przewiduje wyłączenie kluczowych obszarów miejskich z ruchu pojazdów, w zamian za udostępnienie tej przestrzeni komunikacji miejskiej lub całkowitemu zakazowi ruchu. Aby uporządkować i zminimalizować ruch samochodowy, miasta starają się zmniejszyć liczbę pojazdów, które przyczyniają się do korkowania ulic głównie dlatego, że bezskutecznie próbują znaleźć wolne miejsce parkingowe. Ten problem dotyka np. stolicę Polski, dlatego władze starają się tworzyć coraz to nowsze i skuteczniejsze systemy parkingowe warszawa.

Logistyka miejska w walce z zatłoczonymi ulicami

Logistyka miejska to jedna z wielu dziedzin logistyki. W tematyce zatłoczonych miast jest kluczowa, gdyż pomaga walczyć z tym stanem, przez skuteczne i logiczne zarządzanie miastem. Mając na uwadze poszanowanie środowiska i nadrzędny cel, którym jest spełnianie potrzeb swoich użytkowników, czyli mieszkańców, ma wpływ na przepływ osób, ładunków i informacji wewnątrz systemu miejskiego. W kontekście walki z zatłoczonymi ulicami, cel komunikacyjny i transportowy, a w tym parkingowy, do którego spełnienia dąży logistyka  miejska, jest jednym z najważniejszych celów tej kategorii logistycznej. Logistyka miejska działa na podstawie podziału, który przewiduje komunikację indywidualną i zbiorową. Ta pierwsza to transport pojedynczych osób na własną rękę. Natomiast komunikacja zbiorowa przewiduje transport zbiorowy osób, w którym uczestniczy nie jedna, ale wiele osób tworzących grupę. Ten rodzaj komunikacji uważany jest za przyjazny dla środowiska, ale i funkcjonowania miasta. Aby przekonać społeczeństwo do porzucenia komunikacji indywidualnej, tworzy się różnego rodzaju systemy parkingowe warszawa, które mają odciążyć zatłoczone ulice.

Jakie wyróżnia się rodzaje parkingów?

Prawo reguluje wielkość miejsca parkingowego. Jeśli jest ono położone prostopadle do ulicy, to jego szerokość powinna wynosić minimum 2,3 m. Za optymalny rozmiar uważa się 2,5 m szerokości, który daje swobodny dostęp do samochodu. W zależności od ilości dostępnego miejsca tworzy się miejsca parkingowe, które nierzadko są częścią wyznaczonych placów parkingowych. Taka przestrzeń jest zazwyczaj wyposażona w specjalne elementy, które pozwalają kontrolować wjazd, wyjazd i czas spędzony na placu parkingowym. Domofony warszawa są podstawą wyposażenia większości bram wjazdowych umożliwiających zajęcie miejsca. Inne akcesoria do automatyki warszawa, które mogą być elementem systemów parkingowych to np. siłowniki do bram przesuwnych warszawa. Nowsze place parkingowe dają możliwość nie tylko kontaktowania się z rozmówcą poprzez kontakt słowny, ale także możliwość rejestracji obrazu i oglądanie na ekranie swojego rozmówcy. Wideodomofony warszawa, uważane są za ten element systemów parkingowych, który odgrywa kluczową rolę w kwestii bezpieczeństwa. Dzięki możliwości rozmowy i sprawdzenia na obrazie z kim rozmawiamy, czujemy się bezpieczniej. Zatem jeśli obsługa danego systemu parkingowego zostanie poproszona o pomoc, dzięki wideodomofonowi będzie wiedziała, z kim ma do czynienia. Wszystkie akcesoria do automatyki warszawa są niezbędnym elementem większości systemów parkingowych. Najpopularniejsze rodzaje parkingów, które wyposażono w te systemy to:

  • parkingi płatne i bezpłatne,
  • parkingi dla samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, rowerów,
  • parkingi równoległe, prostopadłe, skośne do drogi dojazdowej,
  • parkingi miejskie, prywatne,
  • parkingi otwarte i zamknięte,
  • parkingi połączone z infrastrukturą miejską: Park&Ride (P&R), Park&Go (P&G), Bike&Ride (B&R),
  • parkingi podziemne, naziemne – place, w budynkach,
  • parkingi sezonowe i całoroczne.

czytaj dalej..

Biznes

Koszty uzyskania przychodu w spółce LTD

Art. sponsorowany

Spółka LTD zarejestrowana w Wielkiej Brytanii ma obowiązek rozliczania się z należnego podatku dochodowego w ciągu 9 miesięcy od zakończenia roku obrotowego. Koszty uzyskania przychodu mogą znacznie zmniejszyć obciążenia fiskalne. Co można do nich zaliczyć?

Katalog kosztów uzyskania przychodów w UK

Właściciele spółki LTD mogą przed upływem roku obrotowego zastanowić się, jak obniżyć należności fiskalne i zainwestować w firmę. Dla wszystkich firm bez względu na charakter działalności obowiązuje katalog wydatków kwalifikowanych jako koszty firmowe. Znajdują się w nim takie pozycje jak sprzęt komputerowy, koszty domeny, serwera, abonamentów telefonicznych. Typowe koszty uzyskania przychodów to: zakupy produktów, koszty podróży służbowych, telefonów firmowych, wydatki na reklamę, usługi poligraficzne, oprogramowanie, sprzęt biurowy. Chociaż katalog jest obszerny, nie oznacza to, że każda firma może skorzystać z odliczenia wszystkich zawartych w nim kosztów. Uzależnione jest to od profilu działalności. Wydatki, aby zostały zakwalifikowane jako koszty, muszą być niezbędne do prowadzenia działalności. Kasy fiskalne łask

Podróże służbowe

Wirtualne biuro Łódź KDŁ

Aby do kosztów uzyskania przychodu móc zakwalifikować wynajem prywatnego pojazdu, diety czy inne wydatki związane z podróżą służbową, muszą one być niezbędne dla działania i rozwoju spółki. Nie ma możliwości odliczenia kosztów związanych z dojazdem z domu do biura. Wydatki za paliwo, wynajem taksówki, biletów lotniczych lub komunikacji publicznej, mogą zostać odliczone wtedy, gdy są niezbędne dla spraw spółki. Dotyczy to również rachunków za noclegi w hotelach i jadanie w restauracjach. Posiłki służbowe nie mogą obejmować alkoholu, chyba, że jest on zwyczajowym, niewielkim dodatkiem do posiłku. Rachunki te powinny być standardowe, bez ekstrawagancji. W UK prawo podatkowe jest przychylne dla podatnika, lecz równocześnie restrykcyjne w rozliczaniu kosztów. Dlatego muszą one być ściśle związane z uzyskiwaniem przychodu firmy.

Koszty uzyskania przychodu wskazujące na posiadanie zakładu w Polsce

Warto zwrócić uwagę na to, że spółka LTD zarejestrowana w UK nie powinna wykazywać kosztów uzyskania przychodu wskazujących na posiadanie zakładu w danym kraju (np. w Polsce), gdy faktycznie nie posiada w tym kraju oddział. Dlatego opłaty za wynajem czy utrzymanie biura na terenie kraju, zakup nieruchomości czy umeblowania lepiej pokryć z własnych środków. Zgodnie z konwencją o unikaniu podwójnego opodatkowania, wszystkie tego rodzaju koszty udowadniają, że spółka posiada zakład w Polsce. Podobnie jak zakup lub leasing samochodu do celów służbowych. Nawet wykupienie abonamentu telefonicznego od polskiego operatora wskazuje na rezydencję podatkową w Polsce i budzi niejasności.

Czego lepiej nie wliczać do kosztów uzyskania przychodu?

Należy również pamiętać, by nie zaliczać do kosztów wydatków, które nie mają wpływu na działalność spółki. Egzotyczne wakacje czy luksusowe hotele mogą zostać zakwestionowane przez urząd. Podobnie jak elegancka garderoba damska czy garnitury dla mężczyzn. W Polsce często wliczane są one w koszty reprezentacyjne. W UK ubrania, jeżeli nie są niezbędne do wykonywanej pracy, nie zostaną zaliczone do kosztów. Wszelkiego rodzaju wydatki osobiste dyrektora, opłacane z rachunku firmowego spółki, zostaną odrzucone przez HMRC.

Przepisy dotyczące kosztów uzyskania przychodów są skomplikowane i łatwo popełnić błąd. Wielu rachunków nie można zaliczyć do kosztów. Aby uniknąć ich zakwestionowania przez HMRC, najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy wykwalifikowanej, brytyjskiej księgowości lub kancelarii.

Dowiedz się więcej: https://www.taxangels.pl/

czytaj dalej..

Biznes

Jedyna w swoim rodzaju galeria handlowa w Poznaniu – Homepark Franowo!

Poszukujesz sprzętów do wyposażenia domu i chciałbyś sprawnie zrobić zakupy w przyjaznym miejscu i dobrej lokalizacji? Twoje oczekiwania z pewnością spełni świetnie zorganizowana galeria handlowa Poznań Homepark Franowo! Przekonaj się dlaczego warto odwiedzić to miejsce!

Przy okazji remontu lub urządzania domu trzeba zainwestować w wiele różnych sprzętów. Te powinny być nie tylko estetyczne, ale też funkcjonalne oraz wytrzymałe. By zrealizować swoją wizję i znaleźć najlepsze meble lub inne wyposażenie, czasem trzeba zapoznać się z ofertą wielu różnych producentów. Nie ma sensu jeździć po mieście od sklepu do sklepu! Galeria handlowa Poznań Homepark Franowo gromadzi w jednym miejscu wiele różnych salonów wnętrzarskich i nie tylko! Sprawdź co możesz tutaj znaleźć!

Wyjątkowe centrum handlowe Poznań – Homepark Franowo!

Centrum handlowe Poznań – Homepark Franowo to wielkopowierzchniowy park sprzedażowy z ofertą skupiającą się na sklepach wnętrzarskich. Wygodna lokalizacja przy ulicy Szwedzkiej 10A oraz duży parking zachęcają do dłuższych i większych zakupów. Wśród sklepów dominują salony meblowe, ale dodatkowo znajdują się tu m.in. sklepy ze sprzętem sportowym oraz elektronicznym.

Okna Łask Cztery Kąty

Właścicielem centrum handlowego Poznań Homepark Franowo jest spółka Pradera European Retail Parks – fundusz zarządzający aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie i Azji. W Polsce powstały już cztery takie ośrodki, ulokowane w wybranych największych miastach – Warszawie, Katowicach i Poznaniu.

Homepark Franowo – sklepy

Homepark Franowo wyróżnia się niezwykle zróżnicowaną ofertą. Salony znajdujące się na terenie tego kompleksu handlowego można podzielić na osiem głównych kategorii: akcesoria, artykuły budowlane i ogród, dla dzieci, dla zwierząt, meble/wnętrza, restauracje/artykuły spożywcze, sport oraz sprzęt RTV/AGD. Taki dobór sklepów umożliwia sprawne załatwienie maksymalnie wielu spraw w jednym miejscu, a także gwarantuje komfort nawet podczas długich zakupów. Podczas jednego wyjazdu można zdobyć sprzęty dla każdego domownika – w tym dla dzieci, a nawet ukochanych pupili!

Na terenie centrum Homepark Franowo znajdują się również oddziały popularnych hipermarketów budowlano-wnętrzarskich, jak IKEA, OBI i JYSK, a także wielkopowierzchniowe wersje sklepów Decathlon, Smyk czy Euro RTV AGD. Miłym dodatkiem jest też oddział najsłynniejszej na świecie sieci restauracji McDonald’s.

Galeria handlowa Homepark Franowo – godziny otwarcia

Galeria handlowa Homepark Franowo działa w następujących godzinach:

  • poniedziałek – sobota – 10:00-21:00,
  • niedziela – 10:00-19:00.

Przed weekendowymi zakupami koniecznie należy sprawdzić, czy dana niedziela nie jest ustawowo określona jako dzień wolny od handlu. Godziny otwarcia poszczególnych oddziałów, m.in. OBI, Jysk czy Decathlon, mogą być inne. Wszystkie informacje na ten temat można znaleźć na stronie Homepark Franowo.

Jeśli chcesz by nawet największe, najbardziej zabiegane zakupy odbyły się w przyjemnej atmosferze, a do tego na pewno były udane, wybierz się do Homepark Franowo! Podczas jednego wyjazdu załatwisz maksymalnie dużo spraw i produktywnie spędzisz czas! Postaw na wygodę, oszczędność oraz produkty najlepszych marek!

czytaj dalej..

Popularne