Aby wypromować swoją stronę internetową warto zdecydować się na jej pozycjonowanie. Jeżeli znamy kogoś, kto zajmuje się pozycjonowaniem nie będzie potrzeby szukania pozycjonera. W takim przypadku będziemy jednak potrzebować dużej ilości tekstów preclowych, w których zawarte będą słowa kluczowe, na które będziemy pozycjonować.
Pisanie tekstów pozycjonujących możemy zlecić agencji marketingowej lub freelancerowi. Nietrudno znaleźć w Internecie oferty osób, które zajmują się tworzeniem różnego rodzaju tekstów. W swojej ofercie, poza tekstami pozycjonującymi, mają oni nierzadko również pisanie prac magisterskich i licencjackich, artykułów do gazet czy tekstów ofertowych. Wszystko zależy od ich umiejętności. Warto pamiętać o tym, żeby przed powierzeniem zlecenia, upewnić się, że teksty będą miały odpowiedni poziom. Pomimo tego, że precle nie muszą być tekstami najwyższej jakości, to powinny być jednak ciekawe i napisane poprawną polszczyzną. Najlepiej zapoznać się z portfolio ewentualnego wykonawcy, aby upewnić się, że teksty nas nie rozczarują.
Pozycjonowanie strony warto w całości zlecić agencji interaktywnej. W takiej sytuacji nie ma potrzeby poszukiwania oddzielnie pozycjonera i copywritera. Wszystkim zajmą się pracownicy agencji. Jest to najbardziej sprawdzony sposób, gdyż mamy możliwość zapoznania się z opiniami klientów, które zazwyczaj zawarte są w wystawionych referencjach. Jeżeli decydujemy się na skorzystanie z usług agencji to możemy także zastanowić się nad wykorzystaniem innych narzędzi, służących do wypromowania strony. Specjaliści doradzą, które metody będą najbardziej odpowiednie w naszym przypadku i przyniosą najlepsze efekty.
Agencja interaktywna może zająć się na przykład „dopieszczeniem” naszej strony internetowej lub stworzeniem całkowicie nowego projektu, który będzie przykuwał uwagę potencjalnych klientów. Dodatkowo z pewnością zastosuje łatwy w obsłudze system zarządzania treścią strony. Przy okazji możemy także zdecydować się na całkowitą identyfikacje wizualną, w której skład może wchodzić m.in. zaprojektowanie logotypu, ulotek czy katalogu produktów.
autorką tekstu jest Anna Warzecha