Connect with us

Biznes

Jak walczyć z firmą pożyczkową o zadośćuczynienie

Firma pożyczkowa to z definicji instytucja, która zajmuje się udzielaniem pożyczek, czyli firma, która udostępnia konkretną kwotę pieniędzy na rzecz pożyczkobiorcy, na ustalony czas i zaakceptowanych przez obie strony warunkach.

Co ważne, działalność firm pożyczkowych regulowana jest przez przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawę o kredycie konsumenckim.

Na polskim rynku pojawiło się coraz więcej firm pożyczkowych, nie są one w porównaniu do banków tanią opcją, lecz klient, który dostał odmowę w banku, może liczyć na uzyskanie pożyczki za pomocą tego rodzaju firm. Często zdarza się, iż umowy, które firmy pożyczkowe podpisują ze swoimi, klientami nie są do końca uczciwe. Głównym celem firm pożyczkowych jest osiągnięcie jak największego, zysku dla swojej firmy co nie zawsze jest w interesie klienta. Do takich firm trafiają głównie osoby ze słabą zdolnością kredytowa, obarczone ryzykiem.

Firmy pożyczkowe często stosują wobec swoich klientów klauzule abuzywne, które są często nazywane niedozwolonymi postanowieniami umownymi, są one zawierane między konsumentem a przedsiębiorcą, nie są one indywidualnie uzgodnione z konsumentem, i kształtują prawa i obowiązki konsumenta w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, a także rażąco naruszają jego interesy.

Czy zatem podpisanie takiej umowy z firmą pożyczkową jest wiążące i można się przed tym bronić? Jeśli dana umowa podpisana z firmą pożyczkową zawiera w swojej treści klauzule abuzywną i konsument zwróci się do sądu z zastrzeżeniem co do ważności danej umowy, to sąd sam zazwyczaj określa, iż dany podmiot nie może się powoływać na takie postanowienie w umowie. Co ważne przy korzystaniu z usług firm pożyczkowych po wcześniejszej spłacie zobowiązania możemy się starać o zwrot kosztów poniesionych w ramach świadczenia tego typu usług, czyli tak zwanej prowizji.

Reasumując, będąc klientem firm pożyczkowych które, stosują nieuczciwe praktyki wobec konsumentów, warto walczyć o swoje prawa, i upominać się o swoje pieniądze.

zwrotyprowizji.pl

czytaj dalej..
.  Kasy fiskalne Zduńska Wola

Kliknij aby skomentować

Biznes

System parkingowy jako remedium na zatłoczone ulice

Art. sponsorowany

Wraz ze wzrostem poziomu wzbogacenia się społeczeństwa, wzrosła liczba samochodów jeżdżących po ulicach. To zjawisko jest najbardziej widoczne w dużych miastach, gdzie natężenie ruchu jest wysokie. O ile ze wzrostu poziomu życia społeczeństwa można się cieszyć, o tyle wzrost pojazdów poruszających się po miastach, nie jest czymś, co wzbudza radość.

Zatłoczone ulice, korki, brak miejsc parkingowych i masa zanieczyszczeń przedostających się do atmosfery. Przyjęta przez Polskę polityka Unii Europejskiej, przewiduje wyłączenie kluczowych obszarów miejskich z ruchu pojazdów, w zamian za udostępnienie tej przestrzeni komunikacji miejskiej lub całkowitemu zakazowi ruchu. Aby uporządkować i zminimalizować ruch samochodowy, miasta starają się zmniejszyć liczbę pojazdów, które przyczyniają się do korkowania ulic głównie dlatego, że bezskutecznie próbują znaleźć wolne miejsce parkingowe. Ten problem dotyka np. stolicę Polski, dlatego władze starają się tworzyć coraz to nowsze i skuteczniejsze systemy parkingowe warszawa.

Logistyka miejska w walce z zatłoczonymi ulicami

Logistyka miejska to jedna z wielu dziedzin logistyki. W tematyce zatłoczonych miast jest kluczowa, gdyż pomaga walczyć z tym stanem, przez skuteczne i logiczne zarządzanie miastem. Mając na uwadze poszanowanie środowiska i nadrzędny cel, którym jest spełnianie potrzeb swoich użytkowników, czyli mieszkańców, ma wpływ na przepływ osób, ładunków i informacji wewnątrz systemu miejskiego. W kontekście walki z zatłoczonymi ulicami, cel komunikacyjny i transportowy, a w tym parkingowy, do którego spełnienia dąży logistyka  miejska, jest jednym z najważniejszych celów tej kategorii logistycznej. Logistyka miejska działa na podstawie podziału, który przewiduje komunikację indywidualną i zbiorową. Ta pierwsza to transport pojedynczych osób na własną rękę. Natomiast komunikacja zbiorowa przewiduje transport zbiorowy osób, w którym uczestniczy nie jedna, ale wiele osób tworzących grupę. Ten rodzaj komunikacji uważany jest za przyjazny dla środowiska, ale i funkcjonowania miasta. Aby przekonać społeczeństwo do porzucenia komunikacji indywidualnej, tworzy się różnego rodzaju systemy parkingowe warszawa, które mają odciążyć zatłoczone ulice.

Jakie wyróżnia się rodzaje parkingów?

Prawo reguluje wielkość miejsca parkingowego. Jeśli jest ono położone prostopadle do ulicy, to jego szerokość powinna wynosić minimum 2,3 m. Za optymalny rozmiar uważa się 2,5 m szerokości, który daje swobodny dostęp do samochodu. W zależności od ilości dostępnego miejsca tworzy się miejsca parkingowe, które nierzadko są częścią wyznaczonych placów parkingowych. Taka przestrzeń jest zazwyczaj wyposażona w specjalne elementy, które pozwalają kontrolować wjazd, wyjazd i czas spędzony na placu parkingowym. Domofony warszawa są podstawą wyposażenia większości bram wjazdowych umożliwiających zajęcie miejsca. Inne akcesoria do automatyki warszawa, które mogą być elementem systemów parkingowych to np. siłowniki do bram przesuwnych warszawa. Nowsze place parkingowe dają możliwość nie tylko kontaktowania się z rozmówcą poprzez kontakt słowny, ale także możliwość rejestracji obrazu i oglądanie na ekranie swojego rozmówcy. Wideodomofony warszawa, uważane są za ten element systemów parkingowych, który odgrywa kluczową rolę w kwestii bezpieczeństwa. Dzięki możliwości rozmowy i sprawdzenia na obrazie z kim rozmawiamy, czujemy się bezpieczniej. Zatem jeśli obsługa danego systemu parkingowego zostanie poproszona o pomoc, dzięki wideodomofonowi będzie wiedziała, z kim ma do czynienia. Wszystkie akcesoria do automatyki warszawa są niezbędnym elementem większości systemów parkingowych. Najpopularniejsze rodzaje parkingów, które wyposażono w te systemy to:

  • parkingi płatne i bezpłatne,
  • parkingi dla samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, rowerów,
  • parkingi równoległe, prostopadłe, skośne do drogi dojazdowej,
  • parkingi miejskie, prywatne,
  • parkingi otwarte i zamknięte,
  • parkingi połączone z infrastrukturą miejską: Park&Ride (P&R), Park&Go (P&G), Bike&Ride (B&R),
  • parkingi podziemne, naziemne – place, w budynkach,
  • parkingi sezonowe i całoroczne.

czytaj dalej..

Biznes

Koszty uzyskania przychodu w spółce LTD

Art. sponsorowany

Spółka LTD zarejestrowana w Wielkiej Brytanii ma obowiązek rozliczania się z należnego podatku dochodowego w ciągu 9 miesięcy od zakończenia roku obrotowego. Koszty uzyskania przychodu mogą znacznie zmniejszyć obciążenia fiskalne. Co można do nich zaliczyć?

Katalog kosztów uzyskania przychodów w UK

Właściciele spółki LTD mogą przed upływem roku obrotowego zastanowić się, jak obniżyć należności fiskalne i zainwestować w firmę. Dla wszystkich firm bez względu na charakter działalności obowiązuje katalog wydatków kwalifikowanych jako koszty firmowe. Znajdują się w nim takie pozycje jak sprzęt komputerowy, koszty domeny, serwera, abonamentów telefonicznych. Typowe koszty uzyskania przychodów to: zakupy produktów, koszty podróży służbowych, telefonów firmowych, wydatki na reklamę, usługi poligraficzne, oprogramowanie, sprzęt biurowy. Chociaż katalog jest obszerny, nie oznacza to, że każda firma może skorzystać z odliczenia wszystkich zawartych w nim kosztów. Uzależnione jest to od profilu działalności. Wydatki, aby zostały zakwalifikowane jako koszty, muszą być niezbędne do prowadzenia działalności. Kasy fiskalne łask

Podróże służbowe

Wirtualne biuro Łódź KDŁ

Aby do kosztów uzyskania przychodu móc zakwalifikować wynajem prywatnego pojazdu, diety czy inne wydatki związane z podróżą służbową, muszą one być niezbędne dla działania i rozwoju spółki. Nie ma możliwości odliczenia kosztów związanych z dojazdem z domu do biura. Wydatki za paliwo, wynajem taksówki, biletów lotniczych lub komunikacji publicznej, mogą zostać odliczone wtedy, gdy są niezbędne dla spraw spółki. Dotyczy to również rachunków za noclegi w hotelach i jadanie w restauracjach. Posiłki służbowe nie mogą obejmować alkoholu, chyba, że jest on zwyczajowym, niewielkim dodatkiem do posiłku. Rachunki te powinny być standardowe, bez ekstrawagancji. W UK prawo podatkowe jest przychylne dla podatnika, lecz równocześnie restrykcyjne w rozliczaniu kosztów. Dlatego muszą one być ściśle związane z uzyskiwaniem przychodu firmy.

Koszty uzyskania przychodu wskazujące na posiadanie zakładu w Polsce

Warto zwrócić uwagę na to, że spółka LTD zarejestrowana w UK nie powinna wykazywać kosztów uzyskania przychodu wskazujących na posiadanie zakładu w danym kraju (np. w Polsce), gdy faktycznie nie posiada w tym kraju oddział. Dlatego opłaty za wynajem czy utrzymanie biura na terenie kraju, zakup nieruchomości czy umeblowania lepiej pokryć z własnych środków. Zgodnie z konwencją o unikaniu podwójnego opodatkowania, wszystkie tego rodzaju koszty udowadniają, że spółka posiada zakład w Polsce. Podobnie jak zakup lub leasing samochodu do celów służbowych. Nawet wykupienie abonamentu telefonicznego od polskiego operatora wskazuje na rezydencję podatkową w Polsce i budzi niejasności.

Czego lepiej nie wliczać do kosztów uzyskania przychodu?

Należy również pamiętać, by nie zaliczać do kosztów wydatków, które nie mają wpływu na działalność spółki. Egzotyczne wakacje czy luksusowe hotele mogą zostać zakwestionowane przez urząd. Podobnie jak elegancka garderoba damska czy garnitury dla mężczyzn. W Polsce często wliczane są one w koszty reprezentacyjne. W UK ubrania, jeżeli nie są niezbędne do wykonywanej pracy, nie zostaną zaliczone do kosztów. Wszelkiego rodzaju wydatki osobiste dyrektora, opłacane z rachunku firmowego spółki, zostaną odrzucone przez HMRC.

Przepisy dotyczące kosztów uzyskania przychodów są skomplikowane i łatwo popełnić błąd. Wielu rachunków nie można zaliczyć do kosztów. Aby uniknąć ich zakwestionowania przez HMRC, najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy wykwalifikowanej, brytyjskiej księgowości lub kancelarii.

Dowiedz się więcej: https://www.taxangels.pl/

czytaj dalej..

Biznes

Jedyna w swoim rodzaju galeria handlowa w Poznaniu – Homepark Franowo!

Poszukujesz sprzętów do wyposażenia domu i chciałbyś sprawnie zrobić zakupy w przyjaznym miejscu i dobrej lokalizacji? Twoje oczekiwania z pewnością spełni świetnie zorganizowana galeria handlowa Poznań Homepark Franowo! Przekonaj się dlaczego warto odwiedzić to miejsce!

Przy okazji remontu lub urządzania domu trzeba zainwestować w wiele różnych sprzętów. Te powinny być nie tylko estetyczne, ale też funkcjonalne oraz wytrzymałe. By zrealizować swoją wizję i znaleźć najlepsze meble lub inne wyposażenie, czasem trzeba zapoznać się z ofertą wielu różnych producentów. Nie ma sensu jeździć po mieście od sklepu do sklepu! Galeria handlowa Poznań Homepark Franowo gromadzi w jednym miejscu wiele różnych salonów wnętrzarskich i nie tylko! Sprawdź co możesz tutaj znaleźć!

Wyjątkowe centrum handlowe Poznań – Homepark Franowo!

Centrum handlowe Poznań – Homepark Franowo to wielkopowierzchniowy park sprzedażowy z ofertą skupiającą się na sklepach wnętrzarskich. Wygodna lokalizacja przy ulicy Szwedzkiej 10A oraz duży parking zachęcają do dłuższych i większych zakupów. Wśród sklepów dominują salony meblowe, ale dodatkowo znajdują się tu m.in. sklepy ze sprzętem sportowym oraz elektronicznym.

Okna Łask Cztery Kąty

Właścicielem centrum handlowego Poznań Homepark Franowo jest spółka Pradera European Retail Parks – fundusz zarządzający aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie i Azji. W Polsce powstały już cztery takie ośrodki, ulokowane w wybranych największych miastach – Warszawie, Katowicach i Poznaniu.

Homepark Franowo – sklepy

Homepark Franowo wyróżnia się niezwykle zróżnicowaną ofertą. Salony znajdujące się na terenie tego kompleksu handlowego można podzielić na osiem głównych kategorii: akcesoria, artykuły budowlane i ogród, dla dzieci, dla zwierząt, meble/wnętrza, restauracje/artykuły spożywcze, sport oraz sprzęt RTV/AGD. Taki dobór sklepów umożliwia sprawne załatwienie maksymalnie wielu spraw w jednym miejscu, a także gwarantuje komfort nawet podczas długich zakupów. Podczas jednego wyjazdu można zdobyć sprzęty dla każdego domownika – w tym dla dzieci, a nawet ukochanych pupili!

Na terenie centrum Homepark Franowo znajdują się również oddziały popularnych hipermarketów budowlano-wnętrzarskich, jak IKEA, OBI i JYSK, a także wielkopowierzchniowe wersje sklepów Decathlon, Smyk czy Euro RTV AGD. Miłym dodatkiem jest też oddział najsłynniejszej na świecie sieci restauracji McDonald’s.

Galeria handlowa Homepark Franowo – godziny otwarcia

Galeria handlowa Homepark Franowo działa w następujących godzinach:

  • poniedziałek – sobota – 10:00-21:00,
  • niedziela – 10:00-19:00.

Przed weekendowymi zakupami koniecznie należy sprawdzić, czy dana niedziela nie jest ustawowo określona jako dzień wolny od handlu. Godziny otwarcia poszczególnych oddziałów, m.in. OBI, Jysk czy Decathlon, mogą być inne. Wszystkie informacje na ten temat można znaleźć na stronie Homepark Franowo.

Jeśli chcesz by nawet największe, najbardziej zabiegane zakupy odbyły się w przyjemnej atmosferze, a do tego na pewno były udane, wybierz się do Homepark Franowo! Podczas jednego wyjazdu załatwisz maksymalnie dużo spraw i produktywnie spędzisz czas! Postaw na wygodę, oszczędność oraz produkty najlepszych marek!

czytaj dalej..

Popularne