Connect with us

Audi

Styl i zdrowie

5 sposobów na problemy z koncentracją

Nie możesz się skupić i masz wrażenie, że wszystko wolniej zapamiętujesz? Sprawdź jak łatwo to zmienić.

1. Podstawa to mikroelementy

Twój organizm, a zwłaszcza mózg potrzebuje kilku ważnych minerałów do prawidłowej pracy. Kluczowe w sprawnym funkcjonowaniu układu nerwowego są zwłaszcza magnez i wapń. Obniżony poziom magnezu może sprzyjać większemu poczuciu zmęczenia. Za to potas bierze udział w przekazywaniu impulsów między komórkami nerwowymi. Magnez w dużych ilościach jest w gorzkiej czekoladzie, kaszy gryczanej czy pestkach dyni, a potas na przykład w bananach. Ich poziom szybko podniosą też elektrolity do picia. Są przydatne zwłaszcza w okresie wytężonej pracy umysłowej.

2. Właściwe nawodnienie – jak uzupełnić elektrolity?

Obniżona koncentracja może być też efektem nieodpowiedniego nawodnienia organizmu. Dochodzi wtedy do utraty cennych dla niego elektrolitów, między innymi sodu, potasu czy właśnie magnezu. Czym nawodnić organizm? Wbrew temu, co może Ci się wydawać, wcale nie zwykłą wodą, bo jest zbyt uboga w elektrolity. Do picia potrzebujesz w tym okresie czegoś zupełnie innego. Jak uzupełnić elektrolity? Skutecznie robi to woda kokosowa, soki, napoje izotoniczne oraz elektrolity do picia.

3. Wzmocnienie kwasami omega-3

To niezwykle ważne tłuszcze dla Twojego organizmu, bo sprzyjają regeneracji i prawidłowej pracy mózgu. Ich głównym źródłem są oleje oraz tłuste ryby, szczególnie łosoś, śledź, makrela, sardynki. Jest ich też całkiem sporo w orzechach. Aby zapewnić sobie ich prawidłową ilość, co najmniej dwa razy w tygodniu jedz ryby, a odrobina oleju czy orzechów powinna znaleźć się w Twoim codziennym menu.

4. Witaminy z grupy B

Wiele witamin jest niezwykle ważnych dla Twojego mózgu, ale jednymi z najważniejszych są te z grupy B, głównie B6 czy B12. Ich niedobór może powodować nawet silne zaburzenia neurologiczne, bo powoduje osłabienie przekazywania impulsów między komórkami nerwowymi. Dlatego, gdy masz problemy z koncentracją dobrze jest sprawdzić ich poziom badaniem krwi i, w razie zbyt niskiego poziomu, przyjmować je w suplementach. Obniżony poziom witaminy B12 jest często spotykany u wegan i wegetarian, bo jej głównym źródłem w diecie, z którego jest dobrze przyswajana, jest mięso.

5. Siła powietrza

Jeśli w trakcie pracy czy nauki czujesz nagłe silne zmęczenie i problemy z koncentracją, są tego dwie przyczyny. Po pierwsze winny może być spadek cukru we krwi. Jego poziom szybko może podnieść kawałek czekolady czy banan. Drugim powodem może być chwilowe, gorsze dotlenienie mózgu. Długie siedzenie w jednej, zwłaszcza niewłaściwej pozycji, czy w niewietrzonym pomieszczeniu, może powodować problemy z krążeniem lub gorsze dotlenienie. Rozwiązanie? Wstań, zrób kilka przysiadów, otwórz okno albo wyjdź na kilkuminutowy spacer.

Bibliografia:

  1. medicalnewstoday.com
  2. medonet.pl
  3. mp.pl

czytaj dalej..
Advertisement

Bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne

 

Kliknij aby skomentować

Popularne